Az iPhone X megjelenésével az Apple logóval ellátott eszközökön való hitelesítésnek és feloldásnak új módja – a Face ID – is napvilágot látott. Ez a funkció tette lehetővé a készülék zárolásának feloldását az arcunk segítségével, a korábban használt Touch ID-t váltotta, amely az ujjlenyomat-elv alapján működött.
A funkció az Apple azóta megjelent összes csúcsmodelljén megtalálható, többek közt:
valamint az Apple iPad készülékeken is:
Időről időre azonban találkozhatunk olyan helyzettel, amikor a Face ID működése részben vagy teljesen leáll. Még egy látszólag egyszerű megoldás is megoldhatja ezt a problémát. Ma megmutatjuk azokat, amelyeket saját maga is elvégezhet.
Kisebb hibák vagy különféle alkalmazások hatására a mobilja - ebben az esetben kifejezetten annak feloldása – nem úgy működik, ahogy kellene. Néha azonban valóban kevés kell ahhoz, hogy egy nem működő Face ID-t újra működésbe hozzunk.
Ha egy sima újraindítás nem lenne elegendő, itt az ideje annak, hogy leellenőrizze a beállításokat. A Face ID használatát engedélyezni kell.
Az engedélyezést a következő lépésekkel lehet megtenni:
Az iOS minden verziója tartalmaz bizonyos hibákat, ugyanakkor sok régi hibát ki is javít. Ha nem biztos abban, hogy eszközére a legfrissebb operációs rendszer van-e telepítve:
A következő lépésekre lesz szükség:
A rendszer frissítése gyakran megoldhatja a készülék problémás viselkedését. Ne felejtsen el viszont biztonsági másolatot készíteni az adatokról egy nagyobb frissítés előtt, hogy ne veszítsen el semmilyen fotót vagy más értékes tartalmat vagy információt.
A Reset, tehát ennek a funkciónak törlése és alaphelyzetbe állítása egy másik lehetséges megoldás arra, hogy önállóan javítsa meg a Face ID-t.
A Face ID visszaállítása után javasoljuk, hogy indítsa újra az eszközt, majd ellenőrizze, hogy működik-e a funkció. Ne feledje el azt sem, hogy a Face ID beállításakor és használatakor figyelnie kell bizonyos dolgokra:
Az utolsó két lehetőség sokkal radikálisabb, mint az előzőek. A készülék hosszú ideje tartó használata után olyan helyzet állhat elő, amikor a beállítások vagy azok kombinációja azt eredményezheti, hogy a Face ID teljesen leáll. Ebben az esetben (ha egyik előző lépés sem segített), az összes beállítást vissza kell állítani.
A beállítások visszaállítása után a készülék újraindul. Ezután újra engedélyeznie és konfigurálnia kell a Face ID-t a beállításokban. Ha még mindig nem működik, akkor az utolsó lehetőség az eszköz teljes tartalmának törlése.
De mielőtt ezt megtenné, feltétlenül készítsen biztonsági másolatot az iTunes vagy az iCloud használatával! Ezután lépjen be újra a Beállítások - Általános – Alaphelyzetbe állítás – Összes tartalom, beállítás törlése lehetőségre.
Ha minőségi kiegészítőkkel, például védőüveggel vagy tokkal szeretné feljavítani mobiltelefonját, látogasson el e-boltunkba, és válasszon elképzeléseinek megfelelő, csúcsminőségű kiegészítőket.