None

Kijelző cseréjét követően hibaüzenet jelenik meg a kijelzőn

Az iOS 13.1 frissítés után az iPhone 11, 11 Pro és 11 Pro Max kijelző cseréjét követően hibaüzenet jelenik meg a kijelzőn

Az Apple több lépést is tett, hogy megnehezítse a nem hivatalos szervizek és házi ezermesterek dolgát. Azzal azonban nem számolt, hogy ezzel saját felhasználóinak és vásárlóinak is keresztbe tesz. Ha az iPhone 11, 11 Pro és 11 Pro Max készüléken LCD kijelző csere történik, akkor egy kellemetlen és zavaró hibaüzenet jelenik meg a képernyőn.

A hibaüzenet arra figyelmeztet, hogy az új iPhone 11, iPhone 11 Pro vagy iPhone 11 Pro Max kijelzőt az Apple nem hitelesítette, a hitelesítés pedig csakis hitelesített Apple szervizpontokon keresztül történhet.

A hibaüzenet akkor is megjelenik, ha az LCD kijelző cseréjét (iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max) hitelesített Apple szervizpontban hajtották végre, de a hitelesítésre nem került sor. Ebben az esetben az első 4 napban megjelenik a hibaüzenet. A következő 15 napban a Beállítások > Általános > Alkalmazásfrissítés a háttérben menüpontban található meg az üzenet, valamint az Eszközadatok-ban is.

FIGYELMEZTETÉS: A hibaüzenet akkor is megjelenik, ha két azonos modell kijelzője közt történik meg a csere (pl. 2 iPhone 11 Pro készlék). A figyelmeztetés csak abban az esetben tűnik el, ha az iPhone kijelzőjét az Apple a hitelesített szervizpontokon keresztül hitelesíti. A hibaüzenet bár idegesítő, de nincs hatással a készülék működésére.

Technikusaink több iPhone 11 szériás telefonon is tesztelték a hibaüzenet előfordulását. Amikor az eredeti iPhone 11 Pro készülék LCD kijelzőjét kicserélték, a hibaüzenet a cserét követően azonnal megjelent. Technikusaink még akkor is tapasztalták a hibát, ha 100%-ban eredeti kijelzőre történt a csere. A hibaüzenet eltüntetésének jelenleg egyetlen ismert módja, ha a kijelzőt az Apple is hitelesíti. A hibaüzenet csupán azt jelzi, hogy a kijelző hitelesítése jelenleg nem lehetséges, de nincs hatással a készülék működésére és egyéb funkcióira.

A próbák után arra a következtetésre jutottunk, hogy minden egyes kijelző hozzá van rendelve az alaplaphoz, és a cserét követően az új kijelzőt ismét hozzá kell rendelni. Az Apple ezzel azt szeretné elérni, hogy minél több felhasználó válassza az Apple által hitelesített szervizboltokat és kerüljék a többi, Apple hitelesítéssel nem rendelkező szervizpontot.

Az Apple ezzel elsősorban a nem hitelestett iPhone szervizpontokra van hatással. Bár a hibaüzenet az iPhone 11 széria telefonjainál 4 nap után már nem jelenik meg, ez mégis arra sarkallja a vásárlókat, hogy a kijelző cseréjét hitelesített szervizboltokra és az azokban tevékenykedő, megbízható szakemberekre bízza.

Véleményünk szerint az Apple megfontolhatná annak a lehetőségét, hogy saját kliensei számára a cserét követően elérhetővé tesszi az eredeti LCD kijelzők hitelesítését.

breadcrumbs breadcrumbs--blog

Cookie-preferencia központ

  • Az Ön adatvédelme
  • Szigorúan titkos cookie-k
  • Teljesítmény cookie-k
  • Működési cookie-k
  • Marketing cookie-k

Név Szolgáltató Cél Megszűnés Típus